2007. február 16., péntek, Merlin Klub, Budapest, (1052 Budapest, Gerlóczy u. 4.)
A Merlin bemutatja:
Rob Swift 'As The Table Turns' DVD Release Party
Rob Swift Budapesten - Mr. Villámkéz visszatér!
A hiphop dj-zés egyik etalonja, a turntablism-isten Rob Swift először a Bomb The Jazz jóvoltából járt Budapesten 2005-ben - ezúttal a Merlin prezentálja a hazai közönségnek, a DJ Revolutionnel megkezdett lemezjátszóista-sorozatának keretében. Swift fellépésének apropóját hamarosan megjelenő, karrier-áttekintő DVD-je adja, amely az est folyamán vetítésre kerül! A filmpremier mellett, további bónuszként a parti házigazdái szintén New Yorkból érkeznek: Swift két régi cimborája, J Marks és Gudtyme, azaz a The Officials DJ/MC duó személyében. A vendéglátók háza táját a Mango+Busa páros valamint Waxman képviselik.
Program: 21.00-22.30: DVD vetítés 22.30-23.30: Mango + MC Busa 23.30-01.30: The Officials (USA) 01.30-03.00: DJ Rob Swift (USA) 03.00-05.00: Waxman
Vizuál: Kiégő Izzók
További infó: (+36 1) 317 9338/177 info@merlinbudapest.org www.merlinbudapest.org
Belépő: 2000 HUF (Lányoknak 23.00-ig ingyenes!)
Koktélakció 22.00-ig: egyet fizetsz, kettőt kapsz!
Elővételes jegyek korlátozott számban kaphatók 2007. február 1-től a helyszínen.
'As The Table Turns': ez annak a DVD-nek a címe, amely Rob Swift eddigi pályafutását dokumentálja. Az összeállításban rengeteg archív felvétel, pályatársakkal készült interjú, és persze bakelitzsonglőrködés látható, rajtuk keresztül rajzolódik ki e kivételes tehetség karrierje. Van mit összefoglalni, hiszen a kolumbiai származású, New York Queens negyedéből elszármazott Rober Aguilar 12 éves kora óta dj-zik. Az indíttatás édesapjátót való, aki salsa és merengue lemezekkel szórakoztatta a latino szomszédságok tagjait, de a dj-zés fortélyait bátyjától leste el otthon. A lemezeket nem csak pakolta ide-oda az acéltányérokon, hanem figyelmesen hallgatta is: a dj-k közül Grandmaster Flash és Grandwizard Theodore voltak a példaképei, zenei ízlését Bob James, Herbie Hancock, James Brown és Quincy Jones felvételei formálták. Rob tehetségének és a folyamatos gyakorlásnak köszönhetően rövidesen nagy népszerűségre tett szert szűkebb pátriájában, miközben egyetemre járt pszichológia-szakon ('90-'95 között, és diplomát is szerzett). Az igazi kiugrás '91-ben következett be az életében, amikor egyrészt harmadik helyen végzett a keleti-parti DMC battle-ön, másrészt csatlakozott a feltörekvő, csatában edzett dj-ket tömörítő X-Men csapathoz, amely egészen új szintre emelte a beat juggling művészetét, és rövid időn belül ők lettek a keleti-parti színtér vezéralakjai (szemben a nyugati-parti Invisibl Scratch Piklz krúval, akik a szkreccselésre gyúrtak durván). Rob '92-ben már megnyerte az East Coast DMC-t, letudta első országos turnéját mint Akinyele dj-je, Large Professor mentori felügyelete mellett pedig beletanult a producerségbe. Első saját trekkjei illetve remixei '93-ra datálódnak, és ugyancsak ez idő tájt teljesedett ki a dj-tudása, azzal, hogy a beat juggling mellett a szkreccselést is bevette fegyvertárába. Rob - és az egész X-Men legénység - számára a dj-párbajozás az Invisibl Scratch Piklzzel vívott battle-ben csúcsosodott ki, a következő logikus (tovább)lépést a saját zenék készítése jelentette. Mire tényleg eljutottak odáig, az X-Menből X-Ecutioners lett, négy taggal: Rob Swift, Roc Raida, Mista Sinista és Total Eclipse maradtak meg "Hóhérok"-nak az X-ekből. Első turntablist lemezük, az X-pressions '97-ben jelent meg az Asphodelnél, amely a hiphoppereket heves bólogatásra, a nagy lemezcégeket pedig egymásra licitálásra késztette - végül a Loud Records szerződtette le a formációt. Mindeközben Rob kijött két önálló albummal (Soulful Fruit - 1997, Stones Throw; The Ablist - 1999, Asphodel), és ami ezután következett, az a világhír. Az X-Ecutioners második albuma, a 2002-es Built From Scratch ugyanis a mainstreambe katapultálta a nyolckezes dj-organizmust. Persze, ebben nem elhanyagolható szerepe van a lemezen felvonuló sztárparádénak (Everlast, Big Pun, Biz Markie, Dan The Automator, Inspectah Deck, Pharoahe Monch, Xzibit, stb.), abból is elsősorban a legváratlanabb vendégnek, a Linkin Park nu metal zenekarnak; a velük felvett It's Going Down az év egyik legnagyobb slágere lett Amerikában, a dalnak köszönhetően az X-Ecutioners szerepelt az MTV-ben, részt vett az Anger Management metál utazó cirkuszban, és ezek hozadékaként ezrekkel ismertette meg, mi fán terem a turntablism. 2002-ben Rob is előállt újabb szólólemezével, a Sound Event-tel, amely a dzsessz, a turntablism és a latin gyökereinek bátor, újító fúziója. (A lemez kvázi előzménye Rob közreműködése volt Herbie Hancock 2001-es Future 2 Future albumán. 2003-ban pedig egy funkos-soulos hiphop mixcédé került ki a kezei közül az Under The Influence sorozatban.) Mindeközben "a lemezjátszók John Coltrane-ját" egyre nyomasztotta az X-Ecutioners sikere, és ami ezzel jár, az egekbe szökő elvárások, a közönség és a lemezcég rájuk nehezedő nyomása, amely megbénítja a kreatív szabadságot, és már ekkoriban érlelődni kezdett benne a kiválás gondolata. Ezt azonban csak a csapat harmadik albumának (Revolutions - 2004) megjelenését követően lépte meg, ami után rögvest nekifogott következő albumának. A tavaly ősszel napvilágot látott War Games ismét Rob egy újabb oldalát mutatja, amellyel egyben a turntablism kifejezési lehetőségeit is ismét tovább tágítja: a lemez kemény társadalombírálat, természetesen napjaink Amerikájáról, többek közt Large Professor, Akinyele, DJ Quest közreműködésével.
Info:hiphop.hu |